Blog personal. Imi place sa scriu!

miercuri, noiembrie 21, 2012

Ce masina 4×4 ai vrea sa fii?

Toyota
Week-end-ul trecut am petrecut cateva ore bune cu nepotul meu, un copil foarte inteligent de 10 ani si mai ales foarte pasionat de domeniul auto. Stand impreuna pe o canapea, a inceput sa imi povesteasca in amanunt si cu o bucurie nemarginita ultimele noutati din lumea auto si sa imi puna in brate o multitudine de reviste auto precum si o colectie impresionanta de machete auto.

La un moment dat, in timpul prezentarii diverselor modele de masini, pe care le avea sub forma de machete, mi-a adresat si o intrebare, care m-a luat total prin surprindere:

-Unchiule, daca ai fi o masina 4×4, ce ai alege sa fii?

Va marturisesc ca am ramas pentru cateva momente foarte surprins, fara sa imi vina in minte vreo replica pe masura. Abia intr-un tarziu, dupa cateva minute de liniste totala, am reusit sa ies oarecum dintr-o situatie jenanta si am inceput sa fac o mica introducere in subiect:

-Dupa cum probabil stii, automobilul este un vehicul rutier, carosat si suspendat elastic pe cel putin 3 roti care se deplaseaza prin mijloace de propulsie proprii in diferite conditii de teren, ce se compune din motor, sasiu si caroserie.

Clasificarea automobilelor se poate face in functie de mai multe criterii. Astfel, dupa capacitatea de trecere de exemplu, care caracterizeaza posbilitatile de inaintare, automobilele pot fi:

-cu capacitate de trecere normala;
-cu capacitate de trecere mare (automobilele de teren).

O caracteristica importanta a automobilelor o constituie formula rotilor, care se poate prezenta astfel:

2ptx2pm, unde:

-pt reprezinta numarul total al puntilor sau al osiilor;
-pm reprezinta numarul puntilor motoare.

Nepotul meu nu a parut a fi foarte incantat de introducerea mea, cam lunga de altfel si mi-a raspuns pe un ton demn de un specialist auto:

-Lasa unchiule definitiile, pentru ca le stiu pe dinafara, citesc suficiente reviste auto incat sa cunosc deja aceste lucruri. Spune-mi mai bine ce masina 4×4 ai vrea sa fii?

M-am conformat “sefului” J, am tras putin aer in piept si am inceput sa dau tot ce este mai bun din mine:

-In primul rand, pentru ca sunt o persoana foarte activa, mi-ar placea sa fiu o masina eleganta, actuala, care sa ma pot deplasa cu usurinta, atat in oras cat si la drum lung, in deplina siguranta si cu un consum de combustibil cat mai redus si implicit noxe la o valoare cat mai mica, pentru ca imi place sa am grija si de mediu inconjurator.

Iar pentru ca exteriorul ne creeaza prima impresie despre orice lucru din viata, mi-ar placea sa am un design reinnoit si rafinat al partii frontale, actualizat zilelor noastre, care sa includa automat o bara de protectie de ultima generatie, o grila frontala potrivita, doua faruri si doua proiectoare de ceata performante, cu eficienta crescuta precum si semnalizatoare integrate in oglinzile retrovizoare. La spate, mi-ar placea sa am geamurile laterale si luneta mai inchise la culoare, sa am si eu doza mea de mister. J In ceea ce priveste accesul in masina, mi-ar placea sa nu imi mai chinui stapanul sa caute mereu cheia prin buzunare si sa porneasca masina doar apasand un simplu buton.

Pentru ca nu doar exteriorul conteaza la un lucru, mi-ar placea sa am si un interior pe masura, deosebit de primitor, dar care sa ajute in aceeasi masura conducatorul auto atunci cand se afla la volan. Astfel, mi-ar placea sa nu mai las colegii din spate sa imi mai orbeasca stapanul si acest lucru se poate realiza prin intermediul unei oglinzi retrovizoare electrocromatice, care sa reduca intensitatea luminii provenite de la farurile masinilor din spate. Cum mie imi place mult sa ma concentrez mai mult la drum, nu ar strica un senzor de ploaie si unul de iluminare ambientala, care sa activeze automat stergatoarele de parbriz la primele picaturi de ploaie si sa aprinda automat farurile odata cu inserarea. J

De asemenea, mi-ar placea sa am din piele toate scaunele din masina, schimbatorul de viteze, dar si volanul, pentru a crea un plus de confort stapanului meu, volanul sa fie dotat binenteles cu comenzi ale sistemului audio si ale tempomatului dar si cu tehnlogia Bluetooth, care sa faciliteze accesul la comunicatiile hands-free. Si ce masina as fi eu in anul 2012 daca nu as avea incorporat pe bord si un sistem de navigatie prin satelit cu HDD, ce sa dispuna de recunoasterea instructiunilor vocale si de un ecran tactil mare cu harta explicita pe care sa se poata vedea progresul meu pe ruta aleasa de stapan? Sa nu mai vorbesc de un sistem de climatizare automata Dual Zone, in care temperaturile spatiilor destinate soferului si pasagerului dreapta sa poata fi reglate independent. Poate sunt un pic cam pretentios, dar daca as fi o masina 4x4, mi-ar placea sa am si cutie automata de viteze dar si un torpedou cu racire si incuietoare, ce sa pastreze reci bauturile racoritoare.

In ceea ce priveste deplasarea, mi-ar placea sa dispun de toate metodele ajutatoare disponibile le ora actuala, respectiv de un raport performante 4x4/consum de combustibil, ceea ce inseamna automat un nivel extrem de redus al emisiilor poluante, de o corectare a comportamentului supravirator si a comportamentului subvirator IADS (Sistemul Integrated Active Drive), de un sistem de control al tractiunii (TRC), de un sistem Cruise Control ce sa mentina constanta viteza de deplasare, dar si de cat mai multe elemente de siguranta precum airbag-uri pentru toti pasagerii, tetiere active, sisteme de asistenta la urcarea si coborarea de pante, un sistem de control al stabilitatii vehiculului (VSC), lampi de stop cu led, care se aprind mai repede la apasarea pedalei de frana dacat lampile clasice etc.

-Bine, bine, dar nu mi-ai spus totusi ce motor ti-ar placea sa ai? a intrebat, deodata, nepotul meu.

-Ei bine, mi-as dori un motor puternic de 2.2 litri, pe motorina, care sa combine intr-un raport optim puterea si cuplul, i-am raspuns indata.      

Nici nu am terminat bine ultima fraza si nepotul meu a sarit ca din pusca:

Toyota RAV4
-Inseamna ca ti-ar placea sa fii o Toyota RAV4!!! Am stiut, de altfel, dupa primele descrieri ca ti-ar placea sa fii o masina din gama Toyota, mai exact un RAV 4, dar te-am lasat sa imi povestesti pana la sfarsit, pentru ca vorbeai asa frumos! J

M-am rusinat ca un copil mic in fata copilului de 10 ani, dar m-am si bucurat in acelasi timp, pentru ca, sa recunoastem, nu mai este usor in ziua de azi sa captezi atentia unui copil timp de 30 de minute! J La plecare, nepotul meu chiar m-a rugat sa il vizitez mai des si sa il invat cat mai multe lucruri din universul auto.

In concluzie, mi-ar placea sa fiu o Toyota RAV4! Voi ce masina 4×4 ati vrea sa fiti?


Articol scris pentru SuperBlog 2012!

Sursa informatii si imagini auto: Toyota Romania

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu