Blog personal. Scriu despre orice!

luni, noiembrie 26, 2012

Metode neconventionale de folosire a unui magazin online

SpringShop.ro
Scriam intr-un articol anterior ca nu mai este niciun secret faptul ca romanii cumpara din ce in ce mai mult de pe internet. Ei bine, piata de comert electronic din Romania este singura de altfel care creste constant in ultimii ani, fiind sustinuta de peste 2.000 de magazine online si estimata in anul 2011 la aproximativ 350 de milioane de euro.

Si vestile pozitive nu se opresc aici, Marius Ghenea, presedintele Asociatiei Romane a Magazinelor Online, estimand ca piata de comert electronic va creste si in continuare anual cu 20%-25%, astfel incat, in trei ani aceasta va depasi un miliard de euro, ceea ce in 4-5 ani ar insemna aproximativ 50% din piata.

Asistam astfel la un moment foarte important in evolutia comertului din Romania, atat pentru persoanele fizice autorizate (PFA) si firmele care vand doar in mediul virtual cat si pentru cele care fac comert numai in spatiu real, acestea din urma fiind chiar obligate sa se adapteze noilor tendinte si sa creeze niste punti de legatura intre cele doua medii pentru a nu pierde cote importante de piata.

Cu alte cuvinte, cine isi doreste viata lunga si cu rezultate pozitive in domeniul comertului si nu are inca un magazin online, va trebui sa actioneze imediat si sa isi creeze de urgenta unul. Iar cea mai buna modalitate raport pret/calitate de creare magazin online vine de la SpringShop, un website de unde avem posibilitatea sa cumparam unul la cheie. Tot ce trebuie sa facem in acest sens este sa ne cream un cont pe acest site, pentru ca in cateva clipe vom putea apoi intra in magazinul nostru online pentru a incepe a-l administra.

Totusi, acest lucru nu inseamna ca in momentul in care vom avea magazinul nostru online, totul va veni de la sine si vom avea cele mai mari vanzari, cei mai multi clienti si profitul cel mai mare! Pentru ca, trebuie sa fim realisti si sa constientizam faptul ca la ora actuala sunt foarte multe magazine online in Romania, peste 2.000 la numar si in continua crestere, iar concurenta este din ce in ce mai mare.

Motiv pentru care, pentru o crestere a vanzarilor si a numarului de clienti, va trebui sa apelam cu siguranta si la metodele neconventionale de folosire a unui magazin online, prin care sa atragem cat mai multi vizitatori interesati de domeniul produselor pe care le comercializam pe acesta. Iar de aici incepe o munca asidua dar si foarte frumoasa in acelasi timp, care poate da rezultate foarte bune, poate chiar mai repede decat am putea crede.

Din punctul meu de vedere, cele mai bune cinci metode neconventionale de folosire a unui magazine online sunt:

1. Asocierea unei pagini de prezentare. Eu unul, nu mai concep in 2012 un magazin online care sa nu fie insotit de o pagina de prezentare.

2. Asocierea unui chat pentru utilizatori. Pe langa nelipsitele integrari ale retelelor de socializare in magazinul online, acolo unde trebuie sa fim si foarte activi, este bine sa punem la dispozitia utilizatorilor care se inscriu pe site-ul nostru si un chat in care sa poata discuta intre ei diverse lucruri, de la parerile despre anumite produse din magazin si pana la discutii despre cum va fi maine vremea in tara.

3. Asocierea unei pagini cu stiri din domeniul produselor comercializate. Este bine ca pe langa vanzarea de produse, sa mai aducem la cunostiinta clientilor nostri si nu numai, diverse stiri din domeniul produselor pe care le comercializam. Astfel, daca vindem de exemplu piese auto, este bine sa publicam diverse stiri si informatii despre amortizoare si producatorii de amortizoare. In felul acesta atragem atentia clientilor nostri asupra importantei unor amortizoare de calitate, pe care le pot gasi chiar la noi pe site.

4. Organizarea si prezentarea unor campanii promotionale si evenimente proprii. Stim bine ca romanii au priza foarte mare la tot ce inseamna promotii, a nu se uita faptul ca Black Friday 2012 a strans conform revistei Capital, nu mai putin de 24 de milioane de vizualizari online intr-o singura zi, iar cel mai mare magazin online din Romania a inregistrat in aceeasi zi si conform aceleasi surse, vanzari de aproximativ 10 milioane de euro.

5. Organizarea de concursuri cu premii. Pe langa cuvintele reducere, promotie, oferta, discount, gratuity, etc., mai este un cuvant foarte iubit de romani: concurs. Ei bine, organizarea de concursuri pe magazinele online poate fi un alt punct de atractie, ce poate aduce un plus de vizite.

Si metodele neconventionale de folosire a unui magazin online nu se termina aici. Trebuie doar sa fim deschisi, sa lasam imaginatia noastra sa lucreze si sa depunem cat mai multa munca, astfel incat sa atragem pe site-ul nostru cat mai multi utilizatori ce sunt si posibili cumparatori ai produselor noastre.

Acestea fiind spuse, va doresc spor la treaba si sa aveti cat mai multi vizitatori pe magazinul d-voastra online, pentru ca vanzarile vor veni apoi mult mai repede decat credeti!


Articol scris pentru SuperBlog 2012!

Un comentariu:

  1. Cumpararea unui magazin "la cheie" este o solutie pentru cei care nu au niciun fel de cunostinte despre ce inseamna un mag online. Pentru cei care insa se mai pricep, recomand folosirea unei platforme gratuite gen prestashop, magento, etc. Astea din urma sunt de preferat primelor datorita numarului foarte mare de dezvoltatori. Fiind soft-uri de tipul "sursa deschisa" au parte de o dezvoltare mult mai rapida si stabila.

    Oricum, sa-ti deschizi magazinul este partea cea mai usoara.

    Daca vrei sa ai succes, trebuie sa investesti masiv in publicitate (aici ma refer la publicitate platita, marketing, seo, etc).

    RăspundețiȘtergere