Blog personal Constantin Hriban

Transport Mobila

sâmbătă, aprilie 02, 2016

Am si eu bujii Denso Iridium TT!

Bujii Denso Iridium TT
Uitandu-ma zilele trecute pe blog-ul meu personal am realizat ca nu am mai scris un articol de cateva zile bune, mai exact din 17 martie. Si credeti-ma ca nu este rea vointa, ci pur si simplu nu am mai gasit timp. La serviciu suntem in plin sezon de lucru, iar acasa, pe langa multe alte probleme de rezolvat, trebuie sa il intretin si pe al meu puiut drag, care a facut 2 ani si 9 luni, care nu se mai satura de joaca! J

Dar cu eforturi uriase am reusit totusi sa scriu un articol, de data aceasta pe blog-ul meu auto, un articol despre bujiile Denso Iridium TT, acolo unde aveam o datorie morala fata de un reprezentant Denso in Romania, un om de o deosebita valoare umana, de la care am primit un set de bujii de test pentru masina familiei. Iata si ce a iesit:

“Bujia de aprindere, folosita la motoarele pe benzina, este acea piesa auto care genereaza scanteia necesara aprinderii amestecului format din aer si combustibil din camera de ardere. Bujia este fabricata din materiale metalice, ceramice si sticla, partile principale ale acesteia fiind terminalul (conectorul), izolatorul ceramic si electrozii. 

Pe scurt, bujia contine doi electrozi, separati de un izolator, intre care se formeaza o scanteie. Electrodul negativ este de fapt corpul bujiei, conectat prin intermediul chiulasei la masa, iar electrodul pozitiv este electrodul central, conectat la bobina de inductie, bobina de inductie ce multiplica tensiunea electrica primita de la baterie (alternator), pe care o trimite mai departe bujiei.

Electrodul negativ (masa) este sudat de carcasa metalica a bujiei. Forma si numarul electrozilor negativi au impact asupra duratei de viata a bujiei. Cu cat electrodul negativ este mai gros sau este multiplu, cu atat durata de viata a bujiei este extinsa deoarece scanteia se poate forma mai usor.

Electrodul pozitiv (central) este inserat etans in izolator, Diametrul electrodului central este mai mic decat alezajul izolatorului pentru a permite dilatarea acestuia la temperaturi ridicate. In functie de materialul din care este fabricat electrodul, diametrul acestuia poate varia.

De-a lungul timpului bujiile de aprindere au suferit numeroase imbunatatiri, menite sa asigure aprinderi si combustii imbunatatite, consumuri reduse de combustibil si durate mai mari de functionare. Ultima noutate in materie vine de la Denso, care ne recomanda bujiile Iridium TT, ce au un electrod central de 0.4 mm, cel mai mic diametru din lume si un electrod negativ de 0.7 mm. Acestea ofera o durata de viata de 3 ori mai mare decat bujiile cu nichel si asigura economii mai mari de combustibil si performante generale optime ale autovehiculelor...”

Continuarea articolului o puteti citi pe al meu blog auto!

Da, am si eu bujii Denso Iridium TT! JSa fiti iubiti! J

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu