Blog personal Constantin Hriban

Transport Mobila

luni, noiembrie 05, 2012

Trei lucruri pe care le-as schimba la SpringShop.ro

SpringShop.ro
Nu mai este niciun secret faptul ca romanii cumpara din ce in ce mai mult de pe internet. Fie ca este vorba de produse electronice si electrocasnice, articole sportive, piese auto, cadouri si bijuterii, produse din categoria casa si gradina, carti, birotica etc., preferam de cele mai multe ori sa le achizitionam din magazinele online. Si acest lucru din mai multe motive:
  • avem din ce in ce mai multi abonati la serviciile de internet;
  • timpul nostru liber este din ce in ce mai limitat;
  • sa recunoastem ca avem si o mica rata de comoditate;
  • este mult mai usor sa comandam un produs de la birou sau de acasa decat sa stam inutil la cozi sau sa cautam mult timp printre rafturi;
  • magazinele online sunt deschise 7 zile din 7, 24 ore din 24;
  • cu ajutorul firmelor de curierat rapid, produsele ajung la noi intr-un timp foarte scurt.

Cred ca am mentionat suficiente motive pentru care vanzarile pe internet in Romania au ajuns sa creasca din 2010 cu 33% pe an, estimandu-se un total de peste 430 de milioane euro in 2012 (sursa cifre: SpringShop.ro).

Aceasta crestere a condus automat si la o crestere a numarului de magazine online, din ce in ce mai multe firme romanesti orientandu-se spre deschiderea unui astfel de magazin virtual, mai ales stiut fiind faptul ca piata de comert electronic are un ritm mai accelerat de crestere decat retailul, canalul clasic de vanzari.

Cum efectele in cadrul unei economii sunt mereu in lant, au aparut din ce in ce mai multe firme pe piata care ofera servicii de creare, de intretinere si de optimizare SEO a magazinelor online, mai ales datorita faptului ca in medie, dezvoltarea unui astfel de magazin personalizat costa 2700 de euro.

In ceea ce ma priveste, dupa dezvoltarea in doi ani a patru blog-uri pe teme diferite, sa nu credeti ca nu ma gandesc si la posibilitatea deschiderii unui magazin online de piese auto. Si acest lucru mai ales dupa ce am descoperit www.springshop.ro, un website de unde avem posibilitatea sa cumparam un magazin online la cheie. Tot ce trebuie sa facem este sa ne cream un cont pe site, pentru ca in cateva clipe vom putea intra direct in magazinul online propriu sa il administram.

Ce mi se pare extraordinar la acest website este faptul ca in urma platii unui abonament lunar fix, fara comisioane din vanzari, ni se pune la dispozitie o platforma ce contine patru servicii la un loc: creare, intretinere, promovare si gestiune, toate aceste lucruri la un pret mai mult decat rezonabil. Cu doar 45 de euro pe luna de exemplu, putem introduce in magazin pana la 250 de produse, beneficiind de un spatiu de 500Mb, trafic de 3Gb si asistenta tehnica gratuita! Mai mult decat atat, SpringShop.ro ne pune la dispozitie si un website de prezentare in aceeasi platforma.

Sunt foarte multe lucruri frumoase de spus despre aceasta platforma deosebita dar si despre site-ul care o gazduieste, respectiv SpringShop.ro, care ne ofera foarte multe informati utile in acest sens si pe care l-am studiat indeaproape. Cu un design pe cat de simplu, pe atat de eficient, SpringShop.ro a sacrificat celebrul sidebar si a preferat o latime maxima a sablonului, astfel incat sa ii permita sa posteze structurat pe prima pagina toate informatiile de baza necesare pentru a intelege ca este un website de vanzare magazine online.


Daca in header regasim pe langa un logo aparent simplu, dar foarte expresiv, link-urile catre toate paginile website-ului, in footer observam cateva link-uri ce trimit catre informatii foarte utile utilizatorilor (termeni si conditii, intrebari frecvente si protectia datelor personale), dar si nelipsitele trimiteri catre retelele de socializare unde SpringShop.ro este prezenta, insotite de posibilitatea de abonare la newsletter.

Intre header si footer regasim structura de baza a website-ului, cu informatii pe scurt despre cine este si ce ofera SpringShop.ro, un filmulet de prezentare propriu, precum si trei dintre multele avantaje pe care le putem avea daca alegem aceasta platforma Software-as-a-Service (SaaS), cu trimitere la pagini detaliate, ce explica in amanunt toat informatiile de care avem nevoie.

In concluzie, site-ul este atat de bine realizat incat imi este foarte greu sa afirm ca mai trebuie schimbat ceva la acesta. Poate mi-ar placea doar ca expresia “SpringShop – creare magazine online” sa se regaseasca si imediat sub logo, acolo unde se afla doar numele SpringShop. Cred ca ar avea un impact si mai bun asupra cititorilor, termenul “creare magazin online” fiind pentru mine foarte atractiv.

De asemenea, mi-ar placea sa pot vedea diacriticele (ş si ţ) si in Google Chrome, lucru care se poate rezolva relativ usor. Si o ultima sugestie ar fi sa creati o noua pagina cu titlul “Proiecte”, care sa contina link-urile catre toate proiectele care folosesc SpringShop.ro si care afiseaza undeva in Footer ceva de genul “magazin online creat cu platforma SpringShop.ro”, cu link catre SpringShop.ro, acest lucru pentru o promovare reciproca si gratuita.

Va marturisesc ca dupa ce voi termina SuperBlog2012, mi-ar placea sa incerc crearea unui magazin online cu platforma SpringShop si sa ma inscriu apoi si in programul de afiliere propus pe website-ul SpringShop.ro, pentru ca ulterior sa sprijin utilizatorii care aleg SpringShop de pe blog-urile mele in realizarea design-ului magazinului lor virtual si nu numai.

Articol scris pentru SuperBlog 2012!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu