luni, martie 10, 2025
duminică, februarie 02, 2025
Azi, la o mică plimbare prin cartier, am
zărit pe geaca unui tânăr, scris cu litere mari: „Make Money, Not Friends”! Am simțit un fel de „game,
set, match”, „șah-mat” sau „mi-a dat meciul”, cum se mai spune prin cartier! S-a
întâmplat acum aproximativ o oră, dar mie încă nu îmi iese din cap! Precum auzi
o melodie frumoasă dimineața la radio, în mașină și apoi o cânți în gând toată
ziua! Numai că melodia merită fredonată, pentru că e frumoasă!
„Make Money, Not Friends”! seamănă cu
expresia „Make Love, Not War”! Numai că în cazul acesteia din urmă, lucrurile
sunt foarte simple, cel puțin din punctul meu de vedere, alegerea fiind, fără
doar și poate, „Make Love”! Dar ce alegem din prima expresie, să facem bani sau
să ne facem prieteni? Bine, acum câțiva ani, alegerea era simplă și aici, să ne
facem prieteni. Dar ce alegem în 2025?
Și acum îmi vin în gând replicile celebre
ale unor colegi de serviciu. O fostă colegă, foarte de treabă, dar foarte
pragmatică în același timp, dacă te auzea că începi să te lauzi cu ce faci în
viața de zi cu zi, nu stătea prea mult la discuții cu tine, te punea rapid la
zid, tăindu-ți imediat avântul: „Câți bani aduci acasă”? Și, într-un fel, avea
dreptate, chiar dacă părea mai dură în primă fază.
Un coleg de la noul loc de muncă, foarte de
treabă, de asemenea, dar foarte realist în același timp, văzând că încerc să
fiu drăguț cu fiecare coleg în parte, m-a tras într-o zi deoparte și mi-a spus
frumos: „Nu încerca să îți faci prieteni la serviciu, pentru că nu ai să reușești”!
Mi-ar fi plăcut să am argumente pentru a-l contrazice, dar nu am avut și știam că
are dreptate, deși mi-aș fi dorit să nu aibă!
Să îți mai faci un prieten în ziua de azi
pare o utopie! Oamenii așteaptă în general implicare și atenție de la cei din
jurul lor, dar când se schimbă rolurile și trebuie să fie ei cei cu implicarea
și atenția, dau bir cu fugiții! Bine, sunt și oameni care efectiv nu așteaptă
nimic de la nimeni și par a nu-și dori prieteni sau prieteni noi, „lista” lor fiind
deja închisă, iar acest lucru ți-l arată din primele replici.
Deși este foarte greu și să faci bani,
chiar și puțini, cred că ai șanse mai mari în 2025 să faci bani, decât să îți
faci prieteni!
marți, ianuarie 07, 2025
Ahold Delhaize are plăcerea de a anunța
finalizarea achiziției retailerului român de produse alimentare Profi Rom Food
SRL (Profi) de la MidEuropa pentru o sumă de aproximativ 1,3 miliarde EUR
Valoarea Întreprinderii. Achiziția dublează amprenta de retail a Ahold Delhaize
în România, care operează în prezent aproape 1.000 de magazine sub brandul Mega
Image. Punctele forte complementare ale Profi și Mega Image vor spori
capacitatea acestora de a servi clienții atât din zonele urbane, cât și din
cele rurale, vor stimula creșterea și vor oferi mai multe opțiuni și valoare
clienților din România.
Frans Muller, Președinte și CEO al Ahold
Delhaize: „Este cu adevărat un moment important primirea unui nou brand în
familia noastră de mărci. Suntem încântați că am finalizat această tranzacție,
marcând un pas considerabil al prezenței noastre în regiune. Achiziția Profi ne
consolidează angajamentul de a oferi clienților din România o gamă largă și
diversificată de produse și servicii de înaltă calitate. Așteptăm cu nerăbdare
să creăm valoare pe termen lung pentru clienții, colegii și partenerii noștri și
alte părți interesate”.
Claude Sarrailh, CEO Ahold Delhaize Europe
& Indonesia: „Doresc să adresez cel mai călduros bun venit întregii echipe
Profi din magazine, birouri, centre de transport și distribuție, precum și
furnizorilor săi. Profi este un brand solid, cu o perspectivă puternică de
creștere, propunându-i clientului din România o ofertă unică, cu o vastă rețea
de magazine și cu sortiment local. Sunt foarte mândru să mai adaug un brand
puternic familiei noastre europene de mărci, consolidându-ne și mai mult
poziția în Europa Centrală și de Sud-Est.”
Gaetan Pacton, CEO Profi: „Consumatorii din
România apreciază rețeaua de magazine, calitatea gamei de produse și experiența
de cumpărături pe care o oferim. Acest lucru nu este întâmplător, este
rezultatul unei munci inspirate și grele, precum și al viziunii întregii echipe
Profi. Ei merită aprecierea noastră, deoarece acest lucru ne-a permis să
atingem o poziție de top în retailul românesc. De asemenea, face posibil ca
Profi să facă parte din Ahold Delhaize, unul dintre cei mai buni retaileri de
produse alimentare din lume.”
Mircea Moga, CEO Mega Image: „Mega Image
este foarte încântată că are acum o companie-soră românească sub umbrela Ahold
Delhaize. Combinația dintre cele două mărci ale noastre va completa și extinde
amprenta existentă a Ahold Delhaize în România și ne va permite să deservim mai
bine consumatorii români. Suntem încântați de oportunitățile pe care le aduce
acest parteneriat, prin culturile, expertiza și resursele noastre combinate.
Această aliniere ne va permite să servim clienții noștri mai eficient, să ne sprijinim
echipele în dezvoltarea lor profesională și să promovăm practicile de afaceri
durabile în comunitățile noastre.”
Despre tranzacție
Profi este un important retailer de produse
alimentare tradiționale din România, care operează aproximativ 1.700 de
supermarketuri și magazine de proximitate. Este cunoscut pentru sortimentul său
puternic și valoarea oferită clienților. În cele douăsprezece luni încheiate în
iunie 2024, compania a generat vânzări nete de 2,7 miliarde de euro. Această
combinație va completa și extinde actuala amprentă Ahold Delhaize în România
pentru a servi mai bine clienții atât din zonele urbane, cât și din cele rurale.
Potrivirea puternică a formatelor și propunerile complementare oferite
clienților de către mărcile Profi și Mega Image vor genera sinergii.
Ahold Delhaize se așteaptă ca Profi să
adauge la rezultatele sale financiare din 2025 aproximativ 3 miliarde de euro
în vânzări nete. Se așteaptă ca Profi să aibă un impact neutru asupra
profitului pe acțiune diluat al Ahold Delhaize în 2025. Detalii suplimentare
despre impactul asupra rezultatelor financiare ale Ahold Delhaize vor fi
furnizate pe 12 februarie, ca parte a perspectivei sale pentru 2025.
Intenția de a achiziționa Profi a fost
anunțată pe 30 octombrie 2023 și aprobată recent de
Consiliul Concurenței din România (CCR), sub rezerva obligațiilor
post-închidere privind relațiile cu furnizorii de pe piața de retail din
România, precum și cesionarea a 87 de magazine, așa cum a fost detaliat de
către CCR în anunțul aferent.
BofA Securities și Goldman Sachs au
acționat în calitate de consilieri financiari pentru Ahold Delhaize; CMS
Cameron McKenna Nabarro Olswang și GNP Guia Naghi & Partners au acționat în
calitate de consilieri juridici.
Sursa: Profi România
joi, noiembrie 14, 2024
Spectacolul DIE(T), al Teatrului Municipal
„Bacovia” a fost prezentat publicului din nu mai puțin de cinci orașe, în cadrul
unui proiect co-finanțat de Administratia Fondului Cultural Național care a
avut menirea de a atrage atenția asupra modului în care ne privim corpurile, asupra
pericolului dietelor promovate de societate și, mai ales, asupra a ceea ce
înseamnă acceptarea de sine.
Spectacolul coregrafic „DIE(T)”, creat de
Alexandru Radu (scenografie Clara Pop, video design Andrei Cozlac), a oferit
publicului din Tulcea, Galați, Brăila, Bârlad si Buzău o perspectivă detaliată
și atent studiată asupra cazurilor de anorexie, bulimie, dismorfofobie,
obezitate, body shaming și alte efecte ale promovării agresive în social media
a standardelor de frumusețe.
Partenerii nostri în acest proiect au fost Centrul
Cultural Jean Bart Tulcea, Teatrul Dramatic Fani Tardini Galați, Teatrul Maria
Filotti, Brăila, Teatrul Victor Ion Popa Bârlad, Teatrul George Ciprian Buzău (unde am jucat în cadrul Festivalului Săptămâna Teatrului Tânăr).
Trupa formată din Minodora Broscoi, Bianca
Babașa, Mădălina Mihai, Eva Cosac, Kiki Simion, Ștefan Huluba, Marian Dumitru,
Alexandru Bodron, Vlad Nicolici, Adrian Ionescu, Tudor Hurmuz a răspuns după fiecare
spectacol întrebărilor venite din partea publicului.
Iată și câteva impresii despre spectacolul
nostru:
Te întrebi, după ce vezi piesa, dacă ești
îndreptățit, ca posesor al unui corp, să abuzezi în așa măsură de el, fără ca
măcar să-l „asculți”, să știi dacă îi priește „dieta”, dacă o acceptă. Să ai
timp și răbdare cu propriul trup înseamnă să ai grijă de viața ta.
Unul dintre mesajele spectacolului chiar
acesta a fost: trupul are nevoie de iubire, așa cum au și alte dimensiuni ale
ființei noastre. Suntem vulnerabili.
Sebastian Macovei, Ionuț-Alexandru Nichifor
Am apreciat textul plin de umor,
coregrafiile executate impecabil, interacțiunea actorilor cu publicul și
actualitatea temei aduse pe scenă, fiindcă într-o oarecare măsură ne-am
identificat toți cu aceasta.
Astăzi am învățat să fim mai blânzi cu noi,
să putem repera un comportament ipocrit atunci când îl întâlnim, să nu ne
desconsiderăm niciodată în fața altora și cel mai important: să nu simțim „frica de a ne privi în oglindă și de a purta o conversație serioasă cu noi și
cu corpul nostru”.
Antonia Ardeleanu
„DIE(T)” a reușit să le atingă inimile și
să lase în urmă o întrebare esențială - ce fel de relație avem cu noi înșine? -
și, astfel, cei prezenți au plecat de la teatru provocându-se să se privească
altfel.
Andreea Iordache
Având acest feedback valoros din partea publicului,
putem concluziona că proiectul nostru și-a atins scopul de a atrage atenția
asupra acestei teme delicate a societății contemporane și poate, de a schimba
metalități si de a construi o relație sănătoasă cu propriul corp.
Le mulțumim partenerilor noștri culturali
pentru deschidere și publicului pentru fiecare interacțiune.
* Proiect cultural co-finanţat de
Administrația Fondului Cultural Național. Proiectul nu reprezintă în mod
necesar poziţia Administrației Fondului Cultural Național. AFCN nu este
responsabilă de conținutul proiectului sau de modul în care rezultatele proiectului
pot fi folosite. Acestea sunt în întregime responsabilitatea beneficiarului
finanțării.
Sursa: Teatrul Municipal „Bacovia”
vineri, septembrie 20, 2024
Pe 21 septembrie 2024, Teatrul Bacovia dă
startul stagiunii 2024-2025, care va fi marcată nu doar de premiere
interesante, ci și de o serie de deplasări în țară, cu proiectele care au
câștigat finanțare de la Administrația Fondului Cultural Național.
Totodată, în perioada imediat următoare vom
participa la mai multe festivaluri.
Pe 21 și 22 septembrie, de la ora 19.00,
are loc premiera spectacolului „Hipnoză în familie”, pe textul autorului rus
Vassily Sigarev (traducere Ion Vântu), în regia lui Dan Tudor, actor și
regizor, recunoscut pentru spectacolele sale cu succes la public, actualmente
director al Teatrului „Al. Davila” Pitești. Trei dintre spectacole regizate de
Dan Tudor sunt cap de afiș la Teatrul Național București: „Secretul
familiei Posket” de A.W. Pinero, „Titanic Vals” de T. Muşatescu și „Omul care a
văzut moartea” de V. Eftimiu.
„Întâlnirile mele cu actorii sunt adevărate
sărbători și se înscriu parcă într-un randez-vous perpetuu cu publicul care
reclamă nevoia comediei autentice. Cred că spectacolele care au șansa
încrederii și bucuriei reciproce străbat timpul”,
declară Dan Tudor.
Din distribuția spectacolului fac parte
Alina Simionescu, Bogdan Buzdugan și Ștefan Alexiu. Scenografia este semnată de
Roxana Răduț, iar lighting designul îi aparține lui Andrei Răduț. Muzica
originală este semnată de Dragoș Cohal (Producător
muzical: Bogdan Ota, Vioară solo: Adrian Pipaș). Pentru premieră au fost
puse în vânzare biletele.
Următoarea producție pentru care au început
deja repetițiile este „Leonce și Lena”, o comedie de Georg Büchner, regia: Sânziana
Stoican. Aceasta va fi succedată de un titlu clasic care va fi cu siguranță pe
placul publicului, „D-ale carnavalului”, de I.L.Caragiale, regia Alex Bogdan.
Pentru trupa teatrului urmează o serie de
deplasări în țară în cadrul a două proiecte care au primit finanțare de la
Administrația Fondului Cultural Național.
Este vorba despre: „DIE(T) on the move –
explorând corpul, dietele și acceptarea de sine” și „TMB în deplasare: intersecții
culturale în comunități maghiare”.
Spectacolul
„DIE(T)” va poposi în cinci orașe:
Tulcea, Galați, Brăila, Constanța și București, unde avem parteneriate
încheiate cu instituțiile teatrale.
DIE(T) ridică
întrebări legate de modul în care ne raportăm la corpurile noastre și
dificultățile la care îl supunem prin diete stricte și alte obiceiuri
nesănătoase, care afectează sănătatea mintală. Dorim să atragem atenția la
nivel național asupra acestei probleme și credem că vom reuși să schimbăm
mentalități sau să ridicăm semne de întrebare publicului care va participa la
cele 5 reprezentații.
În același
proiect, am susținut la sediu două ateliere de dans contemporan, coordonate de
coregrafii Alice Veliche și Alexandru Radu. 30 de persoane au participat deja
la aceste evenimente care au avut același scop: explorarea emoțiilor și
depășirea limitelor corpului prin intermediul dansului.
Proiectul „TMB în
deplasare: intersecții culturale în comunități maghiare” aduce în fața comunităților maghiare două dintre
cele mai noi și mai apreciate producții ale Teatrului Municipal Bacovia.
Spectacolele
„Despre șoareci și oameni” și „O poveste super fericită (despre cum e să fii
super trist)” vor avea întâlniri cu publicul din orașele Miercurea Ciuc și
Sfântu Gheorghe. La finalul reprezentațiilor vor exista sesiuni de Q&A cu
artiștii și spectatorii. Sperăm prin acest proiect să creăm o punte culturală
între cele două comunități.
Pe lângă cele două proiecte cofinanțate de
AFCN, ne bucurăm că instituția noastră va participa în perioada imediat
următoare la Festivalul Internațional de Teatru și Arte Performative Brăila (spectacolul
„Despre șoareci și oameni”), organizat de Teatrul Maria Filotti, la Festivalul
Național de Comedie organizat de Teatrul Fani Tardini Galați (spectacolul „Uzina
artiștilor”), la Festivalul Internațional de Teatru pentru Publicul Tânăr Iași
(spectacolul „Fata babei și fata moșneagului”), organizat de Teatrul Luceafărul
și la Festivalul Internațional Liviu Ciulei (spectacolul „O poveste super
fericită”), organizat de Teatrul Al. Davila Pitești.
Spectatorii pot afla toate noutățile
urmărind paginile noastre de socializare.
Programul teatrului poate fi consultat pe
site, acolo unde se pot achiziționa cu ușurință și bilete pentru spectacolele
de la sediu.
Vă așteptăm la teatru!
Sursa: Andreea
Gavrilă, PR Teatrul Municipal „Bacovia”
marți, iulie 16, 2024
În prima lună de
vară, comenzile de înghețată plasate pe aplicația de food-delivery Tazz
au înregistrat o creștere de 70% față de 2023. Iulie este luna record
pentru comenzile de înghețată. Doar anul trecut s-a înregistrat o creștere de 120%
în luna iulie față de restul lunilor din an.
„În fiecare vară, înghețata rămâne desertul preferat al sezonului. Cele
mai multe comenzi sunt plasate spre finalul săptămânii, semn că oamenii
asociază acest preparat cu momentele de relaxare din weekend. În iunie 2024, am
înregistrat o creștere de 100% a comenzilor de înghețată față de aceeași
perioadă a anului trecut. La nivel de trenduri, observăm o deschidere tot mai
mare a consumatorilor către arome noi și neobișnuite, ceea ce aduce un plus de
creativitate și în oferta disponibilă pe piață.”, a declarat Cristina Sauciuc,
Brand&Comms Manager Tazz.
Când comandă
românii înghețată
Topul zilelor în care se comandă cea mai mare cantitate de înghețată
este format din sâmbătă, duminică și luni, cu o creștere de peste 30%
față de restul zilelor din săptămână. Dintre acestea, sâmbăta este
ziua cu un număr de comenzi record, înregistrând o creștere de 25% față de
celelalte zile.
Imediat după prânz, la ora 14, comenzile de înghețată încep să crească,
înregistrând un apogeu în perioada
cinei. Astfel, între orele 18 și 20 se
înregistrează cea mai mare creștere, de peste 45% față de restul zilei.
Cea mai mare comandă de înghețată
Media cantității comandate de un utilizator pe Tazz se situează între 400
și 600 grame de înghețată, iar cea mai mare comandă înregistrată a avut o
valoare de 995 de lei pentru 6 caserole. Înghețata la caserolă reprezintă peste
65% din comenzile pentru acest produs.
De la clasic la exotic: arome pentru toate
gusturile
În topul celor mai comandate arome se situează ciocolata, fisticul
și caramelul. Totuși, românii sunt deschiși și la testarea aromelor
atipice, astfel că gelateriile au introdus în oferta lor și variante precum susan,
lavandă sau chiar colivă.
Datele de mai sus au fost extrase din aplicația Tazz urmărind perioadele iunie-iulie 2023 și
iunie 2024.
Despre Tazz
Platforma locală
de livrare rapidă Tazz are o ofertă diversificată, ce include cele mai bune
restaurante din țară, dar și o selecție extinsă de produse pentru cumpărături
zilnice, farmacii, florării, articole sportive, cărți, produse de îngrijire
personală și înfrumusețare și alte magazine variate. Tazz pune la dispoziția
utilizatorilor beneficii exclusive ca evenimente zilnice cu Chefi locali,
comanda de grup și plata cu cardurile de masă. Platforma românească de food
delivery este prezentă în 29 de orașe din România.
Sursa: Bianca Plăcintaru, PR & CSR Specialist Graffiti
Plus
miercuri, iunie 26, 2024
Compania „Scuze Noi” din București, reprezentată de către coregraful Filip Stoica,
împreună cu Teatrul Municipal Bacovia - partener principal, au produs, în
premieră pentru instituție, spectacolul de teatru-dans „Camera din Cameră”.
Pe 29 și 30 iunie, de la ora 19.00, sunteți invitați la Teatru Municipal Bacovia, pentru a viziona un
spectacol de teatru-dans care explorează tema singurătății, prezentată într-un
mod inovator și captivant. Acțiunea se desfășoară într-o cameră de hotel în
noaptea de Revelion, decorul și atmosfera rămân neschimbate, în timp ce anii în
care trăiesc personajele sunt diferiți. Personajele interacționează exclusiv cu
obiectele din cameră, fără a se conecta direct între ele, subliniind astfel
ideea de izolare și singurătate colectivă.
„Camera din camera” este o lucrare ce se remarcă prin delicatețea și intensitatea cu care explorează emoțiile umane, demonstrând că singurătatea poate fi trăită și împărtășită, chiar și atunci când pare că nu există nicio conexiune directă între indivizi. În acest univers, personajele sunt singure împreună, fiecare trăind propria sa izolare în prezența celorlalți.”
Filip Stoica-regizor și coregraf,
inițiator al proiectului
Echipa artistică
este alcătuită din actori ai instituției (Minodora Broscoi, Marian Dumitru,
Bianca Babașa, Alexandru Bodron, Kiki Simion, Eva Cosac), precum și din artiști
colaboratori, precum: Clara Pop (scenograf), Matei Grunberg (co-dramaturg),
Sever Andrei (muzician). Coregrafia, regia, light designul și co-dramaturgia
sunt semnate de către Filip Stoica.
Durata
spectacolului este de o oră.
Biletele se pot achiziționa de la agenția de bilete a
instituției sau direct de pe web site-ul acesteia.
Proiectul
a inclus, pe lângă realizarea noii producții și două ateliere de dans
contemporan susținute de către coregrafii Filip Stoica („Dance as
Self-Discovery” - pentru publicul larg) și Andrea Gavriliu („Corpul Creativ” -
pentru actorii instituției).
Despre Filip Stoica
Filip
Stoica este un coregraf și artist român, specializat în dans contemporan,
contact improvisation și diverse stiluri de Street Dance, cunoscut pentru
stilul său inovator și abordările interdisciplinare. Și-a început cariera în
breakdance, dezvoltându-și tehnica în această formă de dans urban, iar ulterior
a absolvit UNATC la secția coregrafie, descoperind dansul contemporan și
contact improvisation. Ca membru al Asociației Delazero și al trupei ScuzeNoi,
contribuie semnificativ la promovarea dansului contemporan în România prin
producția de spectacole și organizarea de ateliere de dans. A colaborat cu
instituții importante precum Centrul Național al Dansului București (CNDB), Unfold
Motion, Linotip, Teatrul Național București (TNB), Muzeul Mina și alte teatre,
aducând dansul contemporan pe diverse scene culturale. Stilul său combină
mișcările dinamice și acrobatice cu fluiditatea și sensibilitatea contactului
fizic, creând coregrafii inovatoare care integrează elemente de teatru, circ și
arte vizuale.
Proiectul este co-finanțat de Administraţia Fondului
Cultural Naţional. Proiectul nu reprezintă în mod necesar poziţia
Administrației Fondului Cultural Național. AFCN nu este responsabilă de
conținutul proiectului sau de modul în care rezultatele proiectului pot fi
folosite. Acestea sunt în întregime responsabilitatea beneficiarului
finanțării.
Sursa: Lavinia Urcan și
Beatrice Tudor, PR „Camera din Cameră”